Siła

Posted on by

siłownia ełkW kulturystyce to siła odgrywa najważniejszą rolę. Ktoś powie, że to rzeźba mięśni danego zawodnika jest czynnikiem kluczowym, ale nie będzie miał racji. Nad rzeźbą mięśni pracujemy, bowiem dopiero w późniejszym okresie. Najważniejszym natomiast czynnikiem jest nabranie siły w cyklu kolejnych treningów. Jak zatem ćwiczyć, aby móc stale zwiększać swoją siłę? Tutaj trening musi być dostosowany do konkretnego zawodnika z osobna i do jego indywidualnych możliwości. To, co przynosi efekt w przypadku jednego człowieka, dla innego może okazać się znacznie mniej skuteczne lub nawet nieskuteczne.

Dla każdego

W przypadku osób początkujących mamy do czynienia z dosyć szybkim przyrostem masy mięśniowej przy jednoczesnych umiarkowanych ciężarach. Z czasem tempo rozwoju masy mięśniowej jest nieco niższe, ale to oczywiście jest stan jak najbardziej naturalny. U osób zaawansowanych dobre efekty przynosi trening okresowy na konkretne grupy mięśniowe. Jeśli chcemy jednak osiągnąć najlepszy efekt, dobrze jest stosować się do zaleceń profesjonalnego trenera, a więc nie próbować sobie samemu ustalać planu treningowego.