Z kulturystycznego punktu widzenia

beta alaninaKulturystyka jest sportem specyficznym i też specyficznego treningu wymaga. Przede wszystkim musimy podkreślić, że trening kulturystyczny jest intensywny, a więc wymaga sporej dawki wysiłku. Bez wątpienia jest to sport nie dla każdego, ale dla tego, komu nie straszne długie godziny i hektolitry wylane na siłowni. Jednakże sam trening nie jest wystarczający dla osiągnięcia sukcesu w tym sporcie. Bardzo ważnym elementem jest również przyjęcie odpowiedniej diety. Ta powinna być bogata we wszystkie składniki, które pomogą nam osiągnąć sukces, czyli nabrać odpowiedniej masy mięśniowej, a następnie pozwolą uzyskać właściwą rzeźbę mięśni i właściwą sylwetkę. Nikt, kto rozpoczyna trenować kulturystykę, nie jest fachowcem ani w dziedzinie ułożenia planu treningowego, ani też w ułożeniu prawidłowej diety. Jeśli chodzi o ten pierwszy element, to na pewno ważną postacią w tym miejscu będzie osobisty trener, a jeśli chodzi o kwestię żywienia, to na pewno bardzo ważną postacią staje się dietetyk.

Posiłki – kwestia podstawowa

Racjonalne posiłki muszą zawierać właściwą dawkę wszystkich niezbędnych składników pozwalających na osiągnięcie pożądanego efektu. Między innymi można w tym miejscu wskazać na beta alanina. Chociaż być może nazwa ta nie przewija się zbyt często w rozmowach kulturystów, to jednak jest ona niezwykle ważna w diecie każdej osoby marzącej o sukcesie. Beta alanina jest składnikiem diety, który znacząco wpływa na uczucie zmęczenia. Można powiedzieć, że powoduje ona przesunięcie tego zmęczenia na późniejszy czas, dzięki czemu możemy ćwiczyć znacznie dłużej, a tym samym znacznie szybciej możemy osiągnąć to, co sobie zamierzaliśmy. Beta alanina wpływa na poziom kwasu mlekowego w naszych mięśniach, co też powoduje, że znacząco mniej odczuwamy zmęczenie i znacząco szybciej możemy się zregenerować po ciężkim fizycznym treningu. Beta alanina jest zatem kluczowym składnikiem naszej diety, który powinien być uwzględniany przez każdego kulturystę bez względu na stopień zaawansowania i intensywności treningu.

http://naturica.pl/_blog/42-Suplementy_diety_-_podzial.html